Swaziland, Zuid-Afrika,Botswana,Zimbabwe, Zambia - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Ingrid Tunteler - WaarBenJij.nu Swaziland, Zuid-Afrika,Botswana,Zimbabwe, Zambia - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Ingrid Tunteler - WaarBenJij.nu

Swaziland, Zuid-Afrika,Botswana,Zimbabwe, Zambia

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

17 Juni 2014 | Zimbabwe, Victoria Falls

Zoo daar ben ik weer. Dit is trouwens al mijn derde keer dat ik dit opnieuw schrijf en probeer up te loaden. Fingers crossed dat het nu wel gaat lukken. We zijn inmiddels alweer 2 weken verder, wat vliegt de tijd hier toch snel!
Op de NCP waar ik de afgelopen tijd gewerkt heb is inmiddels veel veranderd. Ik heb met het sponsorgeld zoveel kunnen doen, waar ik iedereen nogmaals hartelijk voor wil bedanken!!
Zo zijn we in eerste instantie begonnen met het kopen van dingen die ze op dat moment het hardst nodig hadden zoals papier en pennen. Daarna kwamen wat grotere dingen aanbod. Zo zagen we dat veel tanden van de meeste kinderen erg slecht waren. Daarom kochten we tandenborstels. Nu poetsen de kinderen elke dag na het ontbijt hun tanden. Ook hebben we ze mee kunnen nemen naar een kliniek waar ze voorlichting kregen over verschillende ziektes, en waar zij zelf nagekeken en behandeld werden. Daarna hebben we een weegschaal gekocht en een meetlat op de muur gemaakt. De teacher van de NCP zal nu elke maan hun gewicht en lengte meten. Dan kan zij zien of ze voldoende groeien.
We hebben samen met een zweminstructeur de kinderen 1x in de week zwemles kunnen geven, en we zijn ook met hen wezen paardrijden. Dit was echt ontzettend leuk, en de kinderen vonden het fantastsich!!
Op dit moment zijn ze ook een muzieklokaal aan het maken op onze ncp. Laura en ik hebben gezorgd dat er een muziekleraar is en muziekinstrumenten.
Omdat vandaag onze laatste dag was op de ncp wilden we iets leuk doen. We hadden wat drinken en lekkers meegenomen en het lokaal versierd. Als verassing hadden we nieuwe schommels. De kinderen waren allemaal dolbij. Ik moet zeggen dat ik het afscheid wel zwaar vond. Je gaat je toch hechten aan de kinderen. De teacher moest zelfs huilen!

Gister ben ik terug gekomen van de victoria falls. Jaaa ik kreeg de kans om daarheen te gaan. Zo kans krijg je maar 1x dus die greep ik meteen! We zijn er met de hele groep heengegaan. Vorige week maanden vertrokken we vroeg richting botswana. Daar verbleven we 1 nacht. De dag erna kwamen we rond etenstijd aan in victoria falls. Na een heerlijke maaltijd was het voor mij bed tijd, want de dag erna moesten we alweer vroeg op. We gingen de grens over naar zambia om naar devils pool te gaan. Een natuurlijk zwembad op de top van de victoria falls. We werden met een boot naar livingstone island gebracht. Vanuit daar bracht een gids ons naar het water, waar we letterlijk op de afgrond stonden. Wat was dat onwijs gaaf!! Daarna kregen we een heerlijk ontbijt op het eiland met een super mooi uitzicht op de watervallen.
Donderdag ben ik naar een lion encounter geweest. Daar vangen ze jonge leeuwen op die ze later weer in het wild uitzetten zodra ze groot genoeg zijn. 2 van de leeuwen zijn de tam om uitgezet te worden. Daarmee kon ik dus een stukje wandelen en ze aaien. Wat een bijzonder ervaring!
Vrijdag was alweer onze laatste dag in Vic Falls. We zijn met de hele groep gaan raften. We werden met een jeep naar de plek gebracht. Al snel raakte een van de banden lek. Die moest dus vervangen worden. Gelukkig ging dat snel en vervolgden we ons raftavontuur. Op de plek aangekomen moesten we eerst een hele toch naar beneden wandelen. Daarna hebben we ongeveer 2 uur geraft om vervolgens weer de hele berg op te klimmen. En ik kan je vertellen, dat was behoorlijk pittig. Daarna weer de jeep in om naar ons hostel te gaan. Helaas ging de terugweg niet als gepland. Al gauw hield de jeep ermee op. Alle mannen gingen duwen, en zelfs andere mensen stopen hun auto om mee te helpen. Dat was een grappig gezicht. Na 20 min deed die het gelukkig weer en konden we onze weg vervolgen.
Savonds was de wedstrijden tussen Nederland en Spanje. Er was een ander nederlands meisje die de nl vlag als schmink bij Zich had. Samen hebben we iedereen ondergekladderd Na de wedstrijd was het een en al feest! En het werd nog een leuke avond...
Zaterdag vroeg in de morgen reden we richting de blyde canyon in Zuid Afrika. De derde grootste cayon in de wereld. Het was super indrukwekkend! Ik kijk terug op een zeer geslaagde week om nooit te vergeten. De Vic falls is zeer aan te raden voor iedereen!!
Vandaag is mijn laatste dag hier in Swaziland, en morgen vertrek ik Richting Cape Town. Ik kijk er onwijs veel naar uit maar ik zal Swaziland zeker missen. Swaziland voelt nu als thuiskomen!
Tot in Zuid Afrikaaa

XXX

  • 17 Juni 2014 - 17:21

    Marleen:

    Klinkt echt super leuk ing! Wat heb je allemaal al veel goede en toffe dingen gedaan. Ben benieuwd naar je volgende verhaaltje ;-) xxx

  • 18 Juni 2014 - 11:15

    Kitty:

    Hoi Ingrid, Dat klinkt allemaal supermooi! Geniet ervan en veel plezier!

  • 24 Juni 2014 - 23:40

    Will Zimmerman:

    Het is geweldig dat je dit zo jong al mee maakt. Een geweldige levenservaring.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zimbabwe, Victoria Falls

Ingrid

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 5808

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 28 Juli 2014

Kruger to Cape

Landen bezocht: