Swaziland - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Ingrid Tunteler - WaarBenJij.nu Swaziland - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Ingrid Tunteler - WaarBenJij.nu

Swaziland

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

18 Mei 2014 | Swaziland, Ezulwini

Jaaa daar Ben ik dan! Sorry voor het lange wachten op mijn eerste echte reisverslag, maar het internet is Niet al the best hier.
Mijn heenreis was goed verlopen. Op mijn eerste vlucht naar Parijs raakte ik aan de praat met even jongleurs vrouw die voor naar werk naar Zuid-Amerika moest. In Parijs hebben we samen nog eel drankje gedaan. Daarna staple ik in het vile gutting naarJohannesburg. Na een onrustige nacht kwam ik optiijd aan in Jo'burg. Nog 1 vlucht te gaan. Ik stapte van het grootste vilegtuig naar ongeveer het kleinste vilegtuig. Er Zaten welgeteld 18 mensen in. Binnen 3 kwartier was ik in Manzini (Swaziland) aangekomen. Daar ontmoette ik Mimi unit Belgie en Kenneth hit Noorwegen. Zij bleken in mijn groep te zitten. We werden opgehaald en redden naar onze thuisbasis voor de komende weken; de lidwala backpacker lodge. en wat is het daar mooi! Ik slaap op een kamer met 5 australiers. Die woensdag Zijn we voor 5 Dagon naar het Krugerpark geweest. Wat is het ontzettend groot (Grover Dan Swaziland). We sliepen in tenten. S"ochte de vroeg opstaan beginnend met koffie, thee of warme chocomel met Zuid afrikaanse koek. Daarna op safari, en Daarna ons ontbijt. Na het ontbijt were safari. Smiddags konden we chilled bit het zwembad. S'avonds werd Ed heerlijk voor ons gekookt door Bob en Wawa, onze leiders. ALS toetje mars mellow's bij het kampvuur. Zondag kwam we Terug bij lidwala. Ik ging vroeg naar bed want maandagmorgen begin mijn dag vroeg. Ik werk samen met Laura hit australie in de engulfing ncp. Die is hier Niet ver vandaan. In mijn klasje zitten kids van 2 tot en met 6 jaar. De teacher van daar neemt de jonge kinderen apart en Laura en ik geven de oudere kinderen les. Afgelopen week hebben we het alfabet gedaan. Op woensdag hebben ze een sportdag. Wij hebben voor de kids zwemspullen gekocht en hebben zwemles geveven. Wat was dat leuk! Naast de ncp gaan we Ellie week nog naar een opvanghuis voor kinderen van ale leeftijden. We helpen daar met koken en huiswerk of Spelen met de kinderen. Ook gaan we Ellie week naar de kinderafdeling van een ziekenhuis hier. We nemen spelletjes mee zodat we hen een beetle kunnen opvrolijken. dig werk Geeft me zoveel voldoening als je al die blije gezichtjes van die kids ziet. Zaterdag (gister) zijn we richting molotoja (ofzoiets) gegaAn. Een natuurpark hier Niet heel ver vandaan. We sliepen daar op echt de mooiste plek op aarde war ik ooit Ben geweest. Het leek net een film decor. S'avonds Haden we een heerlijke braaii. Vandaan gingen we daar zip linen. Dat is van het ene platform naar het Andere gliijdend via een touw. Echt heel vet! Daarna zijn we naar de oudste mijn in de wereld geweest. Heel indrukwekkend om te zien. Ok zijn we nog naar een glas en chocolate fabric, geweest. Nu net were Terug in lidwala. Morgen hoef ik Niet naar de ncp. Laura en ik gaan sochtends nieuwe spullen kopen die ze hard nodig hebben zocalo schriften, penned en tandenborstels. Vanavond is het mijn kook Beurt en op het menu Stan zweedse gehaktballen, dis die ga ik Maar is maken.hopelijk kan ik snel wat foto's uploaden zodat Julie nog meer jaloers worden! Hopelijk tot snel! Veel liiefs uit het Mooie Swaziland!

  • 18 Mei 2014 - 19:16

    Judith Tunteler:

    Heey zus!!
    Wat gaaf allemaal zeg!! Haha zeker een ander toetsenbord ;)
    af en toe snapte ik het niet staan rare woorden tussen.

    X x have fun!


  • 18 Mei 2014 - 20:48

    Marleen:

    Klinkt super ing!! Leuk, have fun!! Xxx

  • 18 Mei 2014 - 21:32

    Jolanda:

    Lieve Ingrid,
    Wat een hoop mooie ervaringen nu al.
    Het lijkt net of je al zuid-Afrikaans spreekt en schrijft!! Haha!
    Wat geweldig om zoveel voor de kinderen daar te kunnen betekenen en ondertussen ook zoveel te kunnen zien en doen!
    Geniet er van! Veel liefs uit Kockengen.
    Bart en Jolanda en An/Des, Luc en Ro. Xxx

  • 19 Mei 2014 - 13:08

    Monique Van Amerongen:

    Hoi Ingrid,
    Wat een leuk verslag over je afgelopen 2 weken. Al veel meegemaakt en als ik het lees lijkt het wel of je ook een talenknobbel hebt voor Swahili. Kijk al uit naar je volgende verslag en hoop dat het net zo enthousiast is! Veel plezier,
    Jan en Monique van Amerongen

  • 19 Mei 2014 - 17:07

    Wieteke:

    Lieve Ingrid,

    Wat ontzettend leuk om je avonturen te kunnen volgen! Zo te lezen hoef je je geen minuut te vervelen.
    Ik vind het razend knap wat jullie daar allemaal voor de kindertjes doen. En leuk ook om te lezen aan wat voor spulletjes jullie die kids kunnen helpen.
    Kun je je voorstellen dat je ooit weer terug in Nederland een 'gewoon' leven moet gaan leiden? Maar dat duurt gelukkig voor jou nog een hele tijd. Nu maar lekker genieten; verplicht!
    Liefs, Wieteke.
    P.S. Ik vind het wel een beetje zielig voor Ed....

  • 01 Juni 2014 - 21:19

    Herma Bos:

    Wat een mooi verhaal werkse en succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Swaziland, Ezulwini

Ingrid

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 5813

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 28 Juli 2014

Kruger to Cape

Landen bezocht: