Mozambique - Reisverslag uit Inhambane, Mozambique van Ingrid Tunteler - WaarBenJij.nu Mozambique - Reisverslag uit Inhambane, Mozambique van Ingrid Tunteler - WaarBenJij.nu

Mozambique

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

01 Juni 2014 | Mozambique, Inhambane

Haaaloo, daar ben ik dan weer. Had ik afgelopen vrijdag een heel verhaal getypt, verdween die opeens. Vandaag poging twee.
Allereerst sorry voor mijn taalgebruik in mijn vorige bericht, ik hoop dat jullie het een beetje vertaalt kunnen hebben. Momenteel spreek ik bijna alleen maar engels en suswati gaat me ook al goed af, en ik zat op een noors toetstenbord. Een fijne combinatie van talen, dus vandaar dat het bericht een beetje raar was.
Na mijn vorige bericht heb ik weer heel veel meegemaakt. Na het weekend van het ziplinen hadden we weer een drukke week op de ncp's. we hebben een paar hele jonge kids erbij gekregen die eigenlijk niks kunnen. De teacher neemt de jonge kinderen op zich en laura en ik geven de oudere kinderen les. De lessen gaan aardig goed. de kinderen vinden het geweldig als we er zijn en ze luisteren goed. We zijn nu bezig om een klas te bouwen waar we muziekles in kunnen geven. We hebben al iemand gevonden die de muziekles wilt geven dus dat ik heel fijn.

ook Zijn we weer naar het opvanghuis geweest. die mensen daar zijn zo blij dat wij komen omdat er eigenlijk verder niemand komt voor die kinderen. Ik ging een beetje voetballen met de oudere jongens, die vonden het helemaal geweldig. eentje wilde zelfs met me trouwen, maar heb ik toch maar afgeslagen.

vorige week vrijdag zijn we met de groep naar Mozambique gegaan. om precies te zijn naar tofo beach. een heel klein plaatsje waar eigenlijk geen toeristen komen, geen supermarket is of een bank om te pinnen.
Maar wat is het daar ontzettend mooi. alleen maar witte stranden, overall palmbomen en ontzettend lekker eten!
Maandag gingen we op oceansafari, op zoek naar de whaleshark. Helaas hebben we er geen gevonden, maar we kwamen wel dolfijnen tegen waar we mee konden snorkelen. echt onwijs gaaf was dat! en de leuke nederlandse man die meegin maakt heel veel goed.
dinsdag gingen we kajakkend naar een klein eilandje vlakbij. een supermooie toch door een soort mangrove. aangekomen op het eiland ontmoetten we de chef die daar voor ons een hele lekkere lunch had klaargemaakt; krab, vis, kreeft en nog veel meer. de weg terug gingen we met een oud zeilbootje. Super leuk. helaas stond er niet heel veel wind dus het duurde even voor we weer aan het vaste land waren.
De rest van de dagen konden we doen wat we wilden. Ik wilde heel graag duiken en dat heb ik dus gedaan. Het wat zo bijzonder om het leven onder water te zien. Het is een super mooie plek om te duiken met heel veel koraal en mooie vissen, dolfijnen, schildpadden en manta's
en raad is wat ik ooktegenkwam....jaaaaa...de whaleshark!! wat is dat een bijzonder dier. echt heel vet dat ik dat heb meegemaakt. Vrijdag gingen we helaas weer terug naar Swaziland,( noujaa helaas....het is super mooie hier! ) want er was een driedaags festival hier wat georganiseerd word door de organisatie waarmee ik ben.
Het heet bushfire en is international bekend. mensen over de hele wereld kwamen van het weekend hier heen. Was een super leuk en vooral heel warm weekend.
Nu weer terug in de lodge en ik ben uitgeput! Morgen begint het werk weer waar ik onwijs naar uitkijk. maar het beloofd weer een drukke week te worden. We gaan met de kids naar een clinic toe waar ze voorlichting krijgen over ziektes enzo, en waar ze worden nagekeken en behandeld worden. En ik ben zo blij dat we dat hebben kunnen regelen want sommige kinderen hebben echt meer vezorging nodig.
Ik hoop dat ik jullie daar snel meer over kan vertellen als ik er geweest ben. Nu duik ik lekker mn bedje in want morgen gaat de wekken vroeg.

Liefs X

  • 02 Juni 2014 - 09:59

    Renate:

    Lieve Ingrid,
    Wat een avonturen maak jij mee. Geweldig om te lezen en je beschrijft het ook zooo levensecht dat ik het allemaal mee beleef. Zelfs de warmte van de zon en de verkoelende zee voel ik.
    Deze ervaring neemt niemand je meer af.
    Heel veel liefs en dikke kusjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mozambique, Inhambane

Ingrid

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 5812

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 28 Juli 2014

Kruger to Cape

Landen bezocht: