Kaaaaaaaaaaaaaapstad!! - Reisverslag uit Hout Bay, Zuid-Afrika van Ingrid Tunteler - WaarBenJij.nu Kaaaaaaaaaaaaaapstad!! - Reisverslag uit Hout Bay, Zuid-Afrika van Ingrid Tunteler - WaarBenJij.nu

Kaaaaaaaaaaaaaapstad!!

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

12 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Hout Bay

Daar ben ik dan op de eindbestemming van mijn reis: Kaapstad! Wat is het ongeloofelijk vet om hier voor een tweede keer te mogen zijn! Maar voor ik hier aankwam begon eerst onze 10daagse reis richting Kaapstad.
We vertrokken op woensdag 18 juni om 10 uur s’ochtend. We reden voor 4-5 uur richting St. Lucia waar we voor 2 nachten verbleven. Het was buiten het seizoen dus het was erg rustig. S’avonds natuurlijk voetbal gekeken (Australie-Nederland) wat erg leuk was aangezien ik met 5 australiers zit. Gelukkig won Nederland.
De volgende dag dachten we lekker naar het strand te gaan, aangekomen bleek het veelste windig, en binnen de kortse keren zat het zand overall!
Na 10 minuten besloten we terug te gaan voor een heerlijke lunch. Na de lunch hadden we een crocodile en hippo cruise. Eigelijk waren wij dat al snel zat omdat we al zoveel krokodillen en nijlpaarden hadden gezien en omdat het koud was. Maar er zat een enorme grote groep met chinezen aan boord die maar al te graag van elk dier een foto wilde nemen.
Na een douche en een heerlijke BBQ gingen we naar bed, de volgende dag vertrokken we richting Durban.
Na een rit van ongeveer 3 uurtjes kwamen we aan in Durban. De eerste grote stad die we in tijden zagen, en ook de eerste Mac Donalds in twee maanden.
na s’middags wat geshopt te hebben was het s’avonds tijd om uit te gaan. Mpho onze tourguide uit Swaziland die ons naar Kaapstad bracht, heeft een vriend in Durban. Die vriend heeft een eigen club. Toevallig was het ladies night die avond dus kregen we veel gratis drankjes (altijd fijn). Daarna zijn we naar wat andere uitgaansgelegenheden gegaan maar dat was eigenlijk niet zo bijzonder. Op de weg terug hadden we Josh en Elise uit mijn groep met de taxi afgezet bij ons hostel. De rest inclusief ik wilden nog verder feesten. Uiteindelijk hebben we met Mpho en zijn vriend nog 2 uur in de taxi rondgereden, en uiteindelijk geiindigd in het huis van die vriend. Daar zaten we zo uitgeput op de banken dat we daar in slap waren gevallen. Hahahah, als ik daar aan terug denk. Wat was dat grappig. Een paar uurtjes later werd ik wakker, zittend op de bank met mn schoenen nog aan. Langzaam aan werd iedereen wakker en was de situati zo grappig. Ik moet zeggen dat ik toen wel een kleine kater had, maar dat mocht de pret niet drukken. Die dag zijn we naar een waterpark in Durban gegaan. Daar hebben we naar een dolfijnenshow gekeken, het aquarium bezocht en van de waterglijbanen gegaan. Een heerlijke dag om je kater vaarwel te zeggen!
Die avond rustig aan gedaan want de volgende dag stond een rit van 8 uur richting de wild coast op het programma.
Gelukkig was het een mooie tour door de landschappen van Zuid-Afrika. Daar passeerden we veel mooie gekleurde huisjes en zo ook het huis en het graf van Nelson Mandela.
Aan het eind van de dag kwamen we dan aan in Chinsta, een plaatsje voor East Londen., waar veel rijken een zomerhuis hebben. En eerlijk waar, het is ook een super mooie plek!!
Na een ietwat korte nacht (je kan al raden waarom) hadden we een heerlijk ontbijt. Daarna ging ik samen met Josh, Elise en Laura quadbiken. Ik moet zeggen dat het moeilijker is dan het lijkt. Josh en ik gingen aardig lekker op de quads maar Laura en Elise waren zoooo sloom en kwamen nog geen heuvel op. Aardig grappig was dat. Daarna hadden we met de groep een cheetah interaction. Drie cheetha’s zijn zo tam dat je gewoon naast ze kon zitten en ze kon aaien alsof het een klein katje was. Soo cool!
S’middags heb ik nog even op het strand gelegen en van het weer genoten.
Dinsdag 24 juni, niet echt een bijzondere dag. Na het ontbijt verlieten we de wild coast, op naar Port Elizabeth waar we maar voor 1 nacht verbleven. Daar aangekomen heb ik eigenlijk helemaal niets gedaan.
De volgende dag vertelde Mpho ons dat we die dag zouden bungee jumpen (JAAA de hoogste in de wereld). Iedereen was plots heel zenuwachtig, maar hij had het express niet eerder aan ons verteld anders zouden we niet slapen van de zenuwen.
Eerst begonnen we met het rijden van de tuinroute op naar een surfersplaatsje genaamd Jeffrey’s Bay. Daar bezochten we de billabong factory, waar alles dus heel goedkoop was. Na wat geshopt te hebben vervolgden we onze weg naar Tsitikamma waar we 2 dagen zouden blijven. Aangekomen hadden we onze spullen gedropt en reden we naar de bloukrans brug. Hier is de hoogste bungeejump bridge van de wereld. En ja, ik kan nu eindelijk zeggen dat ik dat gedaan heb! Het was echt ontzettend tof!
Donderdag morgen alweer; deze dag gingen we ziplinen (ja alweer, maar het zat erbij inbegrepen) ditmaal niet zo bijzonder meer voor ons maar het was leuk. S’middags chill onderuit op de bank gezeten aangezien het met bakken uit de lucht kwam. Trouwens voor het eerst in 2 maanden dat het regende sinds ik hier ben.
Vrijdag 27 juni was het dan zo ver. We zouden naar onze eindbestemming van deze reis rijden: Kaapstad. Na 6 uurtjes kwamen we aan in een hostel midden in de stad waar we voor 1 dag zouden blijven. S’avonds natuurlijk meteen uitgegaan op Long Street waar we genoten hebben van alle leuke barretjes, muziek en drankjes!
Zaterdag gingen we naar de lodge in Houtbaai waar ik de rest van mijn verblijf ben. Een heerlijke lodge wat als thuis voelt met een uitzicht op het strand en chapmans peak.
Inmiddels ben ik hier nu 2 weken en voel ik me al een echte bewoner. We werken in een township hier in Houtbaai, Imizamu Yehtu. Per 2 werk je op een school. Het is geen officiele school, maar een plek waar kinderen heengaan omdat ze geen geld hebben om naar een echte school te gaan. De plek waar ik werk is gewoon bij iemand thuis wat best gek is omdat het te klein is om zoveel kinderen les te geven. Wij hebben rond de 30 kinderen en er is maar 1 kleine kamer waar de kinderen in kunnen spleen. De kinderen zijn van 0 tot 7 jaar oud. S’ochtends spleen we met alle kinderen en daarna gaan wij met de oudere kinderen naar de woonkamer waar we ze les geven. Het lesgeven is hier zo anders dan is Swaziland omdat de kinderen hier al Engels spreken. Zo veel makkelijker dus. Op vrijdag hebben we bakdag. De keuken is het huis is best groot en modern, dus we kunnen vrijwel alles maken. Smiddags doen we verschillende projecten. Zo is ere en afterschool programma waar de kinderen eten krijgen en kunnen spelen. Nu is het gesloten omdat het vakantie hier is. Daarnaast helpen we met een highschoolproject. Dit project is voor jongens bedoeld. Ze komen na school daarheen en daar helpen we ze met hun huiswerk maar geven we ze ook trainingen is verschillende onderwerpen. Dit project is bedoeld om de jongeren van de straat te houden en dus van criminaliteit en drugs en alcohol. Wat een groot problem is hier.
Nog maar 2 weken te gaan voor ik weer naar Nederland ga, maar ik wil helemaal niet gaan. Ik heb het veelste naar mijn zin hier en heb echt het gevoel dat ik wat betekent heb, en nog veel meer kan betekenen. 1 ding weet ik zeker, ik kom sowieso terug hier!

Liefs X

  • 13 Juli 2014 - 11:08

    Herma Bos:

    Wat verhaal leuk dat je zoveel geniet . Geniet nog maar 2 weken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hout Bay

Ingrid

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 5801

Voorgaande reizen:

04 Mei 2014 - 28 Juli 2014

Kruger to Cape

Landen bezocht: